1.Εισαγωγή - Ταυτότητα Στρατηγικού Επιχειρησιακού Προγραμματισμού ΚΕΔΙΒΙΜ Ι.Π.
Το Στρατηγικό Σχέδιο /Στρατηγικός Επιχειρησιακός Προγραμματισμός (ΣΤ.Ε.Π.) του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ..) του Ιονίου Πανεπιστημίου εγκρίθηκε στην 6 η Συνεδρίαση του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης, ύστερα από την με αριθ. Πρωτ.. ΚΕΔΙΒΙΜ/4390/08-12-2023 Πρόσκληση του Προέδρου του.
Ο ΣΤ.Ε.Π. του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ιονίου Πανεπιστημίου αποτελεί προϊόν ανάλυσης, αποτύπωσης και κριτικής επισκόπησης της σημερινής κατάστασης του ΚΕΔΙΒΙΜ (εσωτερική ανάλυση - εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας, ΦΕΚ 2499/18-04-2023), καθώς και ανάλυσης του εξωτερικού του περιβάλλοντος για να εντοπιστούν επιδράσεις και ευκαιρίες ανάπτυξης. Ως εκ τούτου η διαμόρφωση και οριοθέτηση της Στρατηγικής του ΚΕΔΙΒΙΜ αναπτύσσεται σε συνέχεια διαγνωστική ανάλυσης τύπου SWOT, στο πλαίσιο της οποίας καθορίζονται οι στρατηγικές και τα αντίστοιχα σχέδια δράσης στην κατεύθυνση επίτευξης των στρατηγικών.
Ο ΣΤ.Ε.Π. του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ιονίου Πανεπιστημίου καλύπτει την χρονική περίοδο 2023-2026 και στοχεύει στη διατήρηση και βελτίωση της διακριτής θέσης του Κέντρου στο περιβάλλον της διά βίου μάθησης της περιφέρειας και της χώρας. Ο ΣΤ.Ε.Π. του Κέντρου επικαιροποιηείται σε ετήσια βάση, ώστε να συμπεριλάβει τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται αφενός μεν σε επίπεδο Ιδρύματος (π.χ. Προγράμματα Σπουδών, συνεργασίες κ.ό.κ.), αφετέρου δε σε ευρύτερο περιφερειακό, εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Στο πλαίσιο αυτό η Στρατηγική του Κέντρου προφανώς διευρύνεται, ετησίως ανασκοπείται και απαντά τις σύγχρονες προκλήσεις για τη δια βίου μάθηση σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο.
2.Όραμα & Αποστολή & Αξίες
Το όραμα του Κέντρου είναι να αποτελέσει έναν από τους βασικούς φορείς επιμόρφωσης, συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, κατάρτισης και εν γένει διά βίου μάθησης σε εθνικό επίπεδο και ειδικά στο πλαίσιο των γνωστικών αντικειμένων που θεραπεύει το Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Το Κέντρο έχει ως αποστολή να συμβάλει ουσιαστικά στην ανάδειξη του Ιονίου Πανεπιστημίου στο να αποτελέσει σημείο αναφοράς στον εθνικό και διεθνή χώρο για την παραγωγή, την αξιοποίηση, και την διάδοση της γνώσης και του πολιτισμού, αλλά και στη διεύρυνση κι εμβάθυνση των σχέσεων με την κοινωνία των Ιονίων Νήσων, αλλά και γενικότερα την Ελληνική κοινωνία και την Ευρωπαϊκή κοινωνία των πολιτών.
Οι βασικοί άξονες δράσης του Κέντρου είναι οι κάτωθι:
- Ανάπτυξη Προγραμμάτων Επιμόρφωσης, Κατάρτισης και εν γένει Δια Βίου Μάθησης
καθώς και Επιμορφωτικών σεμιναρίων.
- Ανάπτυξη Προγραμμάτων εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
- Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού.
- Σύναψη Προγραμματικών Συμφωνιών με τις Περιφέρειες και τους Δήμους, Εκπαιδευτικούς
και Επαγγελματικούς φορείς, Κοινωφελή Ιδρύματα, καθώς και άλλους Δημόσιους και μη Κρατικούς φορείς.
- Συμμετοχή σε Δράσεις Επιμόρφωσης Προσωπικού Επιχειρήσεων.
- Δράσεις Υποστήριξης για την Ανάπτυξη της Κοινωνικής Οικονομίας.
- Πιστοποίηση Προσόντων.
Η δράση του ΚΕΔΙΒΙΜ εδράζει στις Αξίες και τις Αρχές του Ιονίου Πανεπιστημίου, όπως:
- Την ανάδειξη του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. και κατ’ επέκταση του Ιονίου Πανεπιστημίου σε πόλο πολιτισμού, αριστείας και καινοτομίας.
- Την ενσωμάτωση των χαρακτηριστικών της σύγχρονης ψηφιακής μετάβασης και της πράσινης, προσβάσιμης ανάπτυξης στο βασικό κορμό των ακαδημαϊκών και διοικητικών υπηρεσιών,
- την ενίσχυση της εξωστρέφειας, των συνεργασιών και της ακαδημαϊκής παρουσίας του Ιδρύματος σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο.
Επιπλέον, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. εμπνέεται από τις αξίες και τις αρχές της διά βίου και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως:
- Ευελιξία, καθώς οι σπουδαστές έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν τα προγράμματα στο χρόνο που εκείνοι επιλέγουν και χωρίς να απαιτούνται μετακινήσεις.
- Προσβασιμότητα, καθώς γνώσεις και δεξιότητες μπορούν να αποκτηθούν από όλους και όλες, ανεξαρτήτως ηλικίας, σωματικής κατάστασης, τόπου διαμονής.
- Τεχνολογία, η οποία χρησιμοποιείται πρωτοποριακά και δημιουργικά για να ενισχύσει την εκπαιδευτική διαδικασία.
- Επαγγελματική εξέλιξη, καθώς οι σπουδαστές μπορούν να αποκτήσουν συγκεκριμένες γνώσεις και δεξιότητες που αφορούν το επάγγελμά τους.
- Προσωπική ανάπτυξη, καθώς δίνεται η δυνατότητα στους σπουδαστές να εστιάσουν και να αναπτύξουν τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και τις ικανότητές τους.
- Δημιουργικότητα, καθώς τόσο η διαδικασία της εκπαίδευσης όσο και οι γνώσεις και δεξιότητες που αποκτούνται βοηθούν τους σπουδαστές να προβληματιστούν και να γίνουν πιο εφευρετικοί.